niedziela, 29 stycznia 2012

ALEPIA Olej Nigella BIO Egipt

           Oleje  to jedno z moich ważniejszych kosmetycznych odkryć. Odkryć, których dokonałam dopiero wówczas, gdy zrezygnowałam z kosmetyków chemicznych na rzecz naturalnych. Przedtem wiedziałam, że do produkcji wielu kosmetyków np. kremów używa się, między innymi, olejów i właściwie na tym moja wiedza na ten temat się kończyła.

Teraz w pełni doceniam oleje i ich pielęgnacyjne walory. Zawsze mam w domu kilka różnych olejków. Najczęściej są to produkty marki ALEPIA.  Moim najnowszym nabytkiem jest Olej Nigella, oczywiście od  Alepii.




Olej Nigella to nic innego jak olej z nasion czarnuszki siewnej.

Zdjęcie:Wikipedia. Kwiat czarnuszki.
Zdjęcie:Wikipedia. Owoc czarnuszki.
Czarnuszka siewna (Nigella sativa) to roślina z rodziny jaskrowatych. Pochodzi z Europy Południowej i Azji Zachodniej. Jej właściwości lecznicze znane były już w starożytności, zwłaszcza w Egipcie, w Turcji i w Azji. Olej z czarnuszki siewnej, zwanej też czarnym kminkiem, ma dużą wartość leczniczą i odżywczą. Jest bogaty w witaminę F, fitosterole i olejek eteryczny. W świecie arabskim nawet dzisiaj czarnuszka uważana jest za panaceum. Można tam często spotkać się ze stwierdzeniem, że "czarnuszka leczy wszystko, oprócz śmierci.

A jakie są kosmetyczne zalety tego oleju? Jest ich bardzo wiele.
Olej z czarnuszki nazywany jest eliksirem młodości gdyż w naturalny sposób regeneruje skórę dojrzałą, uelastycznia ją i wygładza zmarszczki. To naturalny antyoksydant niszczący wolne rodniki powodujące starzenie się skóry.




     Oprócz witamin i minerałów, olej z czarnuszki zawiera czynny związek (nigelon) o właściwościach przeciwalergicznych. Może być stosowany zarówno do picia jak i zewnętrznie. Wykazuje silne działanie antybiotyczne, przeciwwirusowe i przeciwgrzybiczne. Polecany jest również do pielęgnacji skóry dotkniętej trądzikiem, egzemą i łuszczycą. Olej nigella sprawdza się też w pielęgnacji włosów. Niweluje łupież oraz swędzenie skóry głowy. Przeciwdziała wypadaniu włosów.  

      Olej z Czarnuszki Bio (Egipt) ma jasny kolor. Zapach - niezbyt intensywny, typowo ziołowy. 
Używam go bardzo często do twarzy, zamiast kremu, przeważnie na noc. Olejek bardzo dobrze się wchłania. Mam cerę mieszaną więc wydawałoby się, że taki kosmetyk nie będzie dla mnie odpowiedni. Nic podobnego! Olejek dobrze nawilża i odżywia skórę. Nie zatyka porów i nie powoduje powstawania zaskórników. Nie przyczynie się do większego wydzielania sebum. Nie powoduje żadnych podrażnień. Z powodzeniem używam go również do pielęgnacji delikatnej skóry szyi.
Po wieczornej aplikacji tego olejku skóra rano jest gładka, nawilżona i odżywiona. Jest to kosmetyk lepszy od niejednego kremu i całkowicie naturalny. Posiada certyfikaty:

  COSMEBIO logo Zielone  

ECOCERT


 Olej Nigella BIO Egipt Alepii kupiłam w Biolanderze. Zapraszam do zakupu tego wspaniałego kosmetyku.

        Jeśli w zamówieniu wpiszemy kod rabatowy
      ad-2032 uzyskamy 5% zniżki. Warto o tym
      pamiętać!  
                

3 komentarze:

  1. Miałam mydło z czarnuszką. Widzę, że olej też by mi się przydał.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie masz mydło z czarnuszką? Chyba jeszcze nie spotkałam się z takim.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystko zostało bardzo dokładnie opisane

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...