wtorek, 12 kwietnia 2016

MaterNatura Szampon z czystkiem do włosów przetłuszczających się i skłonnych do łupieżu




       Dawno już nie pisałam o kosmetykach do włosów, w tym roku na pewno nie. Pora więc to nadrobić i w ramach nadrabiania przedstawiam Wam dzisiaj Szampon z czystkiem do włosów przetłuszczających się i skłonnych do łupieżu włoskiej marki MaterNatura.


O szamponie przeczytałam:
"MATERNATURA szampon z czystkiem do włosów przetłuszczających się i skłonnych do łupieżu zawiera organiczne wyciągi roślinne o działaniu oczyszczającym, ściągającym i normalizującym pracę gruczołów łojowych oraz nadprodukcję sebum. Składniki te przywracają naturalną równowagę skóry głowy. W recepturze szamponu zastosowano wyciąg z liści czystka ladanowego (Cistus Ladaniferus) o działaniu ściągającym, a także hamującym rozwój bakterii i grzybów skóry głowy (odpowiedzialnych m.in. za proces powstawania łupieżu). Kosmetyk zawiera również wyciągi z pokrzywy, skrzypu polnego, korzenia lukrecji oraz liści rozmarynu o udowodnionych właściwościach przeciwłupieżowych, przeciwzapalnych, oczyszczających i efektywnie wzmacniających włosy. Wyciągi te dodatkowo pobudzają nowe mieszki włosowe do wzrostu. W utrzymaniu naturalnej równowagi skóry głowy pomocny jest także zastosowany w szamponie wyciąg z kwiatów ylang ylang, gdyż normalizuje on pracę gruczołów łojowych przeciwdziałając przetłuszczaniu się włosów. Dzięki obecności olejku ze słodkiej pomarańczy kosmetyk posiada właściwości odświeżające i kojące."


 
Plastikowa butelka, w której zamknięto szampon ma kształt najbardziej prosty jaki może być, a mianowicie kształt walca. Mieści się w niej 250 ml szamponu. Bardzo podoba mi się szata graficzna tej butelki. Jest delikatna, utrzymana w pastelowych kolorach z rysunkiem różowego kwiatuszka czystka.
Szampon jest trochę bardziej rzadki niż większość szamponów ale nie jest przesadnie rzadki. Bez problemu akceptuję jego konsystencję. Zapach ma typowo ziołowy, moim zdaniem przyjemny. Pieni się bardzo dobrze i świetnie radzi sobie ze zmywaniem oleju z włosów. Jest delikatny. Nie podrażnia skóry głowy ale dobrze ją oczyszcza, włosy również. Minusem jest to, że dosyć mocno plącze włosy. Dlatego rzadko używam go solo, przeważnie po spłukaniu piany nakładam na włosy odżywkę. Po wyschnięciu włosy ładnie się błyszczą i dobrze się układają. Nie zauważyłam natomiast zmniejszenia wydzielania sebum. Moje włosy nadal wymagają codziennego mycia. Mimo to z szamponu jestem zadowolona. Dla mnie najważniejsze jest to, że dobrze oczyszcza skórę i włosy i że jest delikatny. Warto dodać, że szampon MaterNatura posiada certyfikat ICEA, jednego z najważniejszych organów certyfikujących produkty naturalne i ekologiczne we Włoszech i w Europie.



Skład szamponu: Aqua (Water), Cocamidopropyl Hydroxysultaine, Disodium Cocoamphodiacetate, Sodium Cocoyl Sarcosinate, Cocamidopropyl Betaine, Cistus Ladaniferus Leaf Oil*, Citrus Aurantium Amara (Bitter Orange) Leaf/Twig Oil*, Eucalyptus Globulus Leaf Oil*, Cananga Odorata Flower Oil*, Equisetum Arvense Leaf Extract*, Glycyrrhiza Glabra (Licorice) Root Extract*, Urtica Dioica (Nettle) Extract*, Citrus Limon (Lemon) Peel Oil*, Rosmarinus Officinalis (Rosemary) Leaf Extract*, Salvia Officinalis (Sage) Leaf Extract*, Citrus Aurantium (Orange) Peel Oil*, Citrus Medica Vulgaris Peel Oil, Benzyl Alcohol, Lauryl Glucoside, Glycerin, Coco-Glucoside, Sodium Benzoate, Glyceryl Oleate, Polyglyceryl-2 Dipolyhydroxystearate, Sodium Dehydroacetate, Sodium Sunflowerseedamphoacetate, Limonene, Linalool, Lactic Acid, Geraniol. 
* - z upraw ekologicznych.




Swój szampon kupiłam w sklepie Ecco Verde ale teraz kosmetyki tej marki można już kupić w niektórych polskich sklepach np.tu i tu

14 komentarzy:

  1. Trafia na listę do wypróbowania! Zainteresowałam się ostatnio czystkiem, a wszyscy wokół mają problemy z łupieżem. W ogóle cała ta marka ciekawie wygląda.

    Mówiłam już, że powinnam mieć bana na Twój blog? ;-) Za dużo ciekawych kosmetyków tu znajduję...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czasem popijam herbatkę z czystka ale nie robię tego zbyt regularnie :)
      Niestety, nie wiem czy ten szampon radzi sobie z łupieżem gdyż sama go nie mam, a więc nie mogłam tego stwierdzić.
      Kochana, o żadnym banie nawet nie myśl. Przecież ktoś musi czytać mojego bloga...:):):)

      Usuń
  2. U mnie coś ostatnio łupież powrócił, ten szampon mógłby się przydać, nie mam problemu z przetłuszczaniem więc tym bardziej podziała. Dużo ma ekstraktów i olejków w składzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak pisałam w poście nie mam pojęcia czy rzeczywiście pomaga pozbyć się łupieżu gdyż, na szczęście, nie mam tej przypadłości. Musiałabyś sprawdzić to na sobie :)

      Usuń
  3. Wygląda bardzo zachęcająco :) tym bardziej, że mam problemy z przetłuszczaniem włosów. Myślę, że kiedyś spróbuję:)
    Zapraszam do mnie :) Reaguję na każdą obserwację :)
    vademecumpiekna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto go wypróbować.
      Dziękuję za zaproszenie. Na pewno zajrzę :)

      Usuń
  4. Koniecznie muszę go wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak samo podchodzę do kosmetyków, których jeszcze nie znam :)))

      Usuń
  5. Swego czasu bardzo zaintrygował mnie ten szampon. Ostatecznie wiem, że bardzo chciałabym spróbować ich maski do włosów z olejem słonecznikowy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Szkoda, że nie wpływa na świeżość włosów. Ale fajnie, że pomimo tego Ci pasuje :)

    OdpowiedzUsuń
  7. MaterNatura ma w ofercie interesujące kosmetyki, które warto wypróbować. Szampon może kiedyś wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. nie znam kosmetyków tej marki, może na początek skuszę się właśnie na szampon

    OdpowiedzUsuń
  9. Również pierwszy raz słyszę o tym szamponie. Będę musiała go przetestować :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie znam kosmetyków tej firmy. Przyjrzę się marce.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...