poniedziałek, 27 sierpnia 2018

OnlyBio Szampon do włosów przetłuszczających się



     Kosmetyki OnlyBio znałam tylko z widzenia tzn. widziałam je w niektórych sklepach internetowych i czytałam ich recenzje na kilku blogach. Pewnego razu byłam w stacjonarnym sklepie zielarskim i tam zobaczyłam produkty tej marki. Skusiłam się na Szampon do włosów przetłuszczających się.



Kosmetyki OnlyBio produkuje polska firma Laboratorium Naturella. Bardzo ważnym składnikiem kosmetyków oraz środków czystości tej marki jest biorafinowana surfaktyna z rzepaku. Biosurfaktyna jest całkowicie naturalną i wysoko wydajną substancją myjącą. Ważną rolę w składzie tych produktów odgrywa też olej słonecznikowy. Zawarte w nim antyoksydanty zapobiegają starzeniu się skóry, wzmacnia włosy i dodaje im blasku. Reguluje też pracę gruczołów łojowych. Wszystkie produkty OnlyBio są całkowicie biodegradowalne, a więc  bezpieczne dla środowiska i większość z nich posiada certyfikat ECOCERT.



Producent tak pisze o szamponie:
Wytwarzana przez mikroorganizmy, naturalna biosurfaktyna z rzepaku skutecznie i delikatnie myje skórę i włosy, wytwarza pianę działa antyseptycznie. Fitosterole odżywiają i chronią włosy przed szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi, łagodzą podrażnienia i pomagają zatrzymać wilgoć w skórze głowy. Olej ze słonecznika ogranicza wydzielanie sebum przez gruczoły łojowe skóry głowy, przyspiesza regenerację i gojenie mikrouszkodzeń oraz stymuluje wzrost włosów i uelastycznia, przez co stają się puszyste i miękkie. Bez niepożądanych: SLS, SLES, parabenów, PEG-ów, silikonów, parafin, olejów mineralnych, barwników, syntetycznych kompozycji zapachowych, fosforanów, substancji petrochemicznych i zwierzęcych. Testowany dermatologicznie. Biodegradowalny. Produkt wegański.
98,95 % składników pochodzenia naturalnego.



250 ml szamponu zamknięto w butelce z grubego, ciemnego, matowego szkła. Butelka wyposażona jest w pompkę. Po raz pierwszy trafiłam na szampon w szklanej butelce, dotychczas wszystkie były w plastikowych.
Szampon jest przezroczysty jak woda i dosyć gęsty ale nie jest to przesadna gęstość. Zapach ma dosyć delikatny, owocowy. Obficie się pieni i dobrze oczyszcza włosy i skórę. Jednocześnie, co dla mnie jest bardzo ważne, jest delikatny. Nie drażni skalpu i nie powoduje uciążliwego swędzenia ani pieczenia. Byłam przekonana, że skoro ten szampon jest taki delikatny, to pewnie nie poradzi sobie ze zmyciem oleju z włosów. Okazało się, że się myliłam. Dwukrotne umycie szamponem wystarczyło do całkowitego usunięcia oleju. Jak większość szamponów tak i ten plącze włosy, chociaż mam wrażenie, że plącze je w mniejszym stopniu niż inne, a więc często używam go solo czyli bez odżywki. Po wyschnięciu włosy ładnie się błyszczą, są leciutko uniesione u nasady i dobrze się układają. Moje włosy go polubiły i myślę, że warto do niego wracać.



Jednak nie wszystko było tak pięknie. Szampon spisał się świetnie ale zawiodło opakowanie, a konkretnie pompka przy butelce. Pompka w ogóle nie dała się uruchomić. Można było tylko odkręcić zakrętkę razem z pompką i wylewać szampon bezpośrednio z butelki. Nie skorzystałam z tego rozwiązania gdyż butelka ma dosyć duży otwór i w miarę precyzyjne dozowanie szamponu byłoby mało prawdopodobne. W tej sytuacji przelałam go do butelki po innym szamponie ale, niestety, już plastikowej. Mam nadzieję, że jeśli za jakiś czas kupię następną butelkę tego szamponu, to takich niespodzianek z pompką nie będzie.

Skład szamponu:


   

18 komentarzy:

  1. Ano czasami tak bywa z tymi pompkami. Wpadnij i do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się. Czasem pompki pracują zbyt krótko ale po raz pierwszy trafiła mi się pompka, która w ogóle nie podjęła pracy :)

      Usuń
  2. Widziałam gdzieś tę markę (może na Ekocudach?), ale niczego nie kupiłam. Może być ciekawa.

    Szkoda, że pompka tak się zachowała...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na Ekocudach byłam tylko raz tzn. w kwietniu ubiegłego roku. Wtedy tej marki tam nie było. Być może była na zeszłorocznych targach jesiennych lub wiosną tego roku.

      Usuń
  3. Po wielu przygodach z nieudanymi kosmetykami postanowiłam przerzucić się wyłącznie na naturalne kosmetyki. Internetowy sklep z ziołami w którym kupuję kremy do pielęgnacji twarzy posiada sprawdzone składy kosmetyków :) Dzięki temu moje włosy są mocniejsze, nie przetłuszczają się i mają błyszczącą powłokę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę wypróbować. Ostatnio mam problem z włosami.

    OdpowiedzUsuń
  5. mnóstwo ciekawych inspiracji!


    OdpowiedzUsuń
  6. Pompka to tandeta.

    OdpowiedzUsuń
  7. świetny ten blog i ciekawe treści

    OdpowiedzUsuń
  8. świetny blog, ciekawe wpisy

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo podoba mi się ten wpis.

    OdpowiedzUsuń
  10. Dawno nie czytałam takich fajnych rzeczy o kosmetykach , godne polecenia.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajny blog, polecam wszystkim zainteresowanym tematem.

    OdpowiedzUsuń
  12. Dobra porcja wiedzy, bardzo interesujący blog

    OdpowiedzUsuń
  13. fajne sa potem wlosy przynajmniej do rana

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...