sobota, 21 września 2013

"Na grzyby - w aromatów pełen las..."



           
       ... tak przed laty śpiewali Starsi Panowie dwaj czyli Jerzy Wasowski i Jeremi Przybora. Ja też jestem miłośniczką lasu i grzybobrania. Uwielbiam spacerować po lesie, oddychać świeżym, leśnym powietrzem i obserwować życie lasu.
A jeśli jeszcze, przy okazji, uda się znaleźć trochę grzybków, to już dla mnie jest pełnia szczęścia.
 Wczoraj urządziliśmy sobie z mężem taką wyprawę do lasu. Oczywiście, liczyliśmy też na zbiór grzybów. Zbiór może nie był aż tak obfity, jak by się chciało, ale całkiem przyzwoity. Pierwszy podgrzybek jaki mi się trafił wyglądał tak:


W głębi sosnowego lasu znajduje się niewielki, dębowy zagajnik. Dlatego właśnie podłoże, na którym wyrósł grzybek, składa się głównie z liści.
Zawsze po przyjeździe do tego lasu swoje pierwsze kroki kieruję właśnie do tego zagajnika i zawsze znajduję tam podgrzybki. Raz mniej, raz więcej ale nigdy nie wychodzę stamtąd z pustym koszykiem.

A takie grzybki znajdowałam w innych rejonach lasu, wśród mchów i traw:









W lesie możemy znaleźć wiele grzybów, których nie zbieramy gdyż są niejadalne. Są jednak prawdziwą ozdobą lasu.





 


Mnóstwo takich pięknych grzybów widziałam podeptanych, zniszczonych przez ludzi. Nie rozumiem takiego postępowania. Dla nas, ludzi, są one nieprzydatne, ale las ich potrzebuje. Natura niczego nie czyni przypadkiem. Te grzyby mają swoją rolę do spełnienia w leśnym ekosystemie i nie należy ich niszczyć.

Na koniec jeszcze maleńka mieszkanka lasu, żabka. Nie była strachliwa. Pozwoliła sfotografować się od tyłu...




 ... i od przodu.


 
Spotkałam jeszcze jakieś stworzenie wężopodobne. Był to zaskroniec lub padalec, raczej padalec. Niestety, tak szybko zmykał, że nie zdążyłam dokładniej mu się przyjrzeć, a o zrobieniu zdjęcia w ogóle nie było mowy.
Las żyje własnym, intensywnym życiem, a ja bardzo lubię, oprócz zbierania grzybów, obserwować przejawy tego, życia. Jest fascynujące. 

 

8 komentarzy:

  1. uwielbiam spacery po lesie, i wdychanie tego powietrza:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne zdjęcia :) Dzisiejsza piękna pogoda zachęca do takich wypraw.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam chodzić na grzyby, choć nie lubię ich jeść :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mój mąż nazbierał bardzo dużo grzybów w sobotę, aż byłam zaskoczona ilością zbioru;
    piękne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  5. ja ani nie przepadam za grzybami, ani nie umiem ich zbierać ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam zbierać grzyby ale nie nawidzę ich jeść.Zbieram tylko te bez blaszek, nie licząc rydzów ale jeszcze w tym roku nie miałam okazji być w lesie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne zdjęcia. Jesienne spacery po lesie to magia kolorów i zapachów.

    OdpowiedzUsuń
  8. W tym wpisie znajduje się wiele ważnych i ciekawych informacji.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...