wtorek, 25 lipca 2017

ORIENTANA Ajurwedyjski tonik do włosów



           Wyobraźcie sobie, że jeszcze nigdy nie używałam żadnej wcierki do włosów. Tak jakoś się złożyło. Ale gdy na kilku blogach przeczytałam pozytywne opinie o Ajurwedyjskim toniku do włosów marki ORIENTANA, postanowiłam go wypróbować.



O toniku przeczytałam:
"Formuła toniku została oparta na recepturze ajurwedyjskiej. Bazuje na wyjątkowych właściwościach indyjskich ziół, nie zawiera w składzie olejów ani żadnych składników chemicznych. Może być stosowany do pielęgnacji każdego rodzaju włosów. Tonik służący wzmocnieniu i zahamowaniu wypadania włosów zawiera w składzie m.in. amlę, która sprawia, że włosy stają się sprężyste, zdrowe, błyszczące. Wyciąg z neem wzmacnia cebulki i chroni skórę głowy przed stanami zapalnymi, a gotu kola (wąkrotka azjatycka) wzmacnia skórę głowy i przyspiesza wzrost włosów. Intensyfikacji wzrostu włosów sprzyjają też kozieradka i bhingraj, a tymianek zapobiega ich wypadaniu. W skladzie toniku znajduje się także nawilżający i kojący aloes oraz rozmaryn o właściwościach przeciwbakteryjnych, służący wzmocnieniu włosów i spowalniający ich przetłuszczanie."




Tonik zamknięto w plastikowej butelce o pojemności 100 ml. Butelka wyposażona jest w pompkę, co bardzo ułatwia aplikację kosmetyku.
Producent zaleca wcieranie toniku w skórę głowy codziennie przez 2-3 minuty. Stosować przez trzy tygodnie, zrobić kilka dni przerwy i wznowić kurację. Tak właśnie robiłam. Świeżo umyte, mokre włosy rozdzielałam partiami i spryskiwałam skórę tonikiem. Potem wcierałam tonik palcami. W pierwszej chwili po spryskaniu skalpu tonikiem odczuwałam jakby lekkie chłodzenie skóry ale to wrażenie szybko mijało. Domyślam się, że to zasługa mięty znajdującej się w składzie. Tonik pachnie ziołowo ale wyraźnie dominuje tu zapach mięty.


Włosy po zastosowaniu toniku bardzo łatwo się rozczesują, nawet wówczas gdy po ich umyciu szamponem nie użyję odżywki. Po wysuszeniu są miękkie i błyszczące chociaż mam wrażenie, że trochę tracą na połysku ale bardzo niewiele. Za to są ładnie odbite od nasady, mają większą objętość i dobrze się układają. Tonik nie przetłuszcza włosów gdyż w jego składzie nie ma żadnego oleju. Pewien wysyp nowych włosków zauważyłam dopiero podczas drugiego 3-tygodniowego cyklu ale nie był specjalnie imponujący. Nie cierpiałam na wzmożone wypadanie włosów, a więc nie wiem czy tonik zdołałby takie zjawisko powstrzymać. Nie sprawił też, żeby włosy wolniej się przetłuszczały. Czy je wzmocnił? Nie wiem. Nie potrafię na to pytanie odpowiedzieć. Mimo to jestem zadowolona z toniku. Podoba mi się to, że poprawia wygląd włosów, że zwiększa ich objętość. Chyba od czasu do czasu będę do niego wracała.

  
Skład toniku: Aqua, Aloe Barbadensis Leaf Extract, Emblica Officinalis Fruit Powder, Melia Azadirachta Ekstract, Glycerin, Simmondsia Chinensis Seed Extract, Centella Asiatica Extract, Eclipta Alba Extract, Acacia Concinna Fruit Powder, Trigonella Foenum-Graecum Seed Extract, Nymphaea Lotus Flower Extract, Polysorbate 20, Lawsonia Inemis Extract, Ocimum Sanctum Leaf Extract, Lavandula Angustifolia Extract, Arnica Montana Flower Extract, Rosmarinus Officinalis Extract, Thymus Serpyllum Extract, Camphor, Menthol, Sodium Benzoate, Potassium Sorbate.   

12 komentarzy:

  1. muszę sobie zamówić ten tonik, lubię eksperymentować i sięgać po naturalne produkty do włosów

    OdpowiedzUsuń
  2. Naprawdę to pierwsza Twoja wcierka??? No to nieźle trafiłaś :) ja ją bardzo lubię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę pierwsza :))) Nie wykluczam, że będą następne :)

      Usuń
  3. Zbieram się by napisac o nim recenzję bo zostało mi go na jeden raz. Ja w nim widzę jedną wielką wadę - za małe opakowanie! Reszta to achy i ochy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie opakowanie jest wystarczająco duże :) Koniecznie napisz swoją recenzję.

      Usuń
  4. Widziałam go na blogu Aliny i stwierdzilam, że też chcę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja go kupiłam pod wpływem recenzji Anuli i nie zawiodłam się :)

      Usuń
  5. Fajny ten tonik, u mnie bardzo dobrze działał na skórę głowy.

    OdpowiedzUsuń
  6. We are gathering to write about him because we have been to him once. I see in it one big flaw - too small package! The rest is achy and ochy

    หนังใหม่

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...